Havrekakor med kanel och dadlar…

14 april, 2011 at 03:42 Lämna en kommentar

…och jag har läst igenom de tidigare inläggen i bloggen. De handlade om mat och recept och bakning och sånt som jag känner att jag tappat en del sedan jag fick veta att vi hade en skorpa på väg. Det ska bli bättre med det. Måste dock hitta kameran för att få till bra bilder. Vet inte var den tagit vägen, vet inte ens när eller var jag såg den senast. Väldigt frustrerande, många fina bilder på Mio där i.

Jag har i varje fall börjat på Xtravaganza igen. Ska inte hålla på lika länge som förra gången (13 veckor) så jag tar det vecka för vecka som det kommer. Men jag lagar mat till mannen och de som känner för att komma och hålla honom sällskap, så recept har jag väl inte ont om.

Bakade havrekakor igår;

3dl havregryn
1½dl mjöl
1½dl socker
1tsk bikarbonat
1tsk kanel
½dl strödadlar
150g rumsvarmt smör

Sätt ugnen på 175grader. Blanda de torra ingredienserna. Tillsätt smöret och blanda med händerna till en deg. Forma till små kulor och lägg 12-14 på två plåtar. Platta till något. Grädda mitt i ugnen i ca 13 minuter. Låt svalna på plåt.

Entry filed under: Ät- och drickbart, Baka sött.

7 månader… Trerätters…

Lämna en kommentar

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Lilypie Second Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers